Informace pro návštěvníky

Jak se na zámek dostanete?

Zámek Nebílovy leží cca 15 km jižně od Plzně na silnici II. třídy č. 183.

• Autem
    Při jízdě autem z Plzně po silnici I. třídy č. 20 odbočíte za obcí Losiná vpravo na silnici II. třídy č. 183. Po necelých 5 kilometrech vás silnice zavede přímo k zámku.
    Při jízdě autem ve směru od Písku pojedete po silnici I. třídy č. 20 a za obcí Chválenice odbočíte vlevo na silnici II. třídy č. 183. Po necelých 5 kilometrech vás tato komunikace dovede až k zámku.
    Jedete-li od Klatov po silnici I. třídy č. 27, při průjezdu Přešticemi nejprve odbočíte na světelné křižovatce vlevo ve směru na Plzeň a hned poté na další světelné křižovatce vpravo na silnici III. třídy, která vás přes obce Dolní Lukavice, Lišice, Předenice a Netunice dovede přímo do Nebílov.

• Na kole
    Milovníci cyklistiky se mohou do Nebílov vydat po cyklotrase č. 2126 z plzeňských Černic. Po této cyklotrase dojedete až k silnici Štěnovice - Losiná, kde cyklotrasu opustíte a vydáte se rovně k chatové osadě u lesa. Poté pokračujte stále rovně po lesní cestě mírně do kopce až na okraj lesa s výhledem na Štěnovický Borek. Jeďte z kopce do obce, kus po hlavní silnici směrem na Čižice a u hřbitova odbočte vlevo k rybníkům - shodné s pěší trasou. Orientačně i technicky se jedná o náročnější úsek trasy (kousek vedení kola). Po dosažení červené turistické značky pokračujte po ní až do Nebílov.

• Pěšky
    Z plzeňských Černic se vydejte po červené turistické značce do Štěnovic. Projděte kolem štěnovického zámku a dále pokračujte podél Úhlavy až do Čižic. U čižického mostu opusťte červeně značenou turistickou stezku, přejděte most na druhou stranu a dále se vydejte po žluté turistické značce. Na rozcestí u kaple zahněte vlevo a po zeleně značené trase dojdete až do Nebílov.

Parkování

Na okraji obce ve směru od Plzně lze využít velké parkoviště pro několik desítek automobilů.
Mapa 49.6347686N, 13.4333917E
Před zámkem je k dispozici 10 parkovacích míst. Autobusy s předem objednanými skupinami mají možnost parkování přímo před zámkem.
Mapa 49.6302439N, 13.4308706E

Přístupnost

Bezbariérový přístup pro handicapované návštěvníky je možný pouze na nádvoří zámku hlavní zámeckou branou. S menší překážkou (kterou vám rádi pomůžeme zdolat) je také možné navštívit zámeckou galerii a kapli sv. Antonína.

Zvířata

Vstup se psy je možný pouze na nádvoří zámku. Vaši domácí mazlíčci musí být pod stálým dozorem a na vodítku, a to nejen s přihlédnutím k faktu, že se po zámeckém nádvoří volně pohybují pávi. Rozhodnete-li se ponechat po dobu prohlídky svého psa zavřeného v automobilu, mějte na paměti, že zejména během horkých letních dnů může dojít k přehřátí organismu a následnému kolapsu zvířete. Je zakázáno uvazování psů na zámeckém nádvoří a ponechávání domácích zvířat bez dozoru.

Cyklisté

Pro milovníky cykloturistiky je stojan na kola k dispozici přímo v průjezdu na nádvoří zámku. Zde si můžete kola na dobu prohlídky bezpečně uzamknout. Všechny výletníky na kolech žádáme, aby před branou zámku sesedli ze svých strojů a po nádvoří svá kola vedli.

Pro děti

V areálu zámku není návštěvníkům s malými dětmi k dispozici dětský koutek ani přebalovací pult. Je na úvaze rodičů, zda dokáží své děti během prohlídky zámku uhlídat natolik, aby nerušily při výkladu ostatní návštěvníky. Vstup do zámeckých interiérů s kočárky není možný, stejně tak není povolen volný pohyb dětí bez dozoru po zámeckém nádvoří.

Občerstvení

V areálu zámku je otevřena kavárna Cafe Tuwora, kde si můžete dát vynikající kávu Julius Meinl s malým zákuskem.

K občerstvení doporučujeme restauraci U Větráka v Losiné (6 km), restaurace Pod Radyní (hrad Radyně 6,8km), Staroplzenecká restaurace ve Starém Plzenci (8,3 km).

V obci Nebílovy je obchod s potravinami (cca 200m).

Důležitá upozornění

Během komentované prohlídky zámeckých interiérů se pohybujte pouze po kobercích a nepoužívejte své mobilní telefony (jejichž vyzvánění by mohlo narušit soustředěnost průvodce i návštěvníků). V zámeckých interiérech je dovoleno fotografování bez použití přídavných zařízení (stativ, blesk, selfie tyč). Při prohlídce je zakázáno dotýkat se vystavených předmětů, opírat se o zdi i nábytek a bez vědomí průvodce opustit prohlídkovou trasu. Od průvodce skupiny se nevzdalujte a postupujte dle jeho pokynů.

Při návštěvě koncertů a společenských akcí, které se konají v tanečním sále zámku, je zakázáno vcházet do tohoto reprezentačního prostoru v obuvi na jehlových podpatcích. S ohledem na parketovou podlahu tedy žádáme všechny dámy o pečlivý výběr vhodné obuvi, v níž na akci do tanečního sálu přijdou. V nejhorším případě se může stát, že vám vstup do tanečního sálu v nevhodné obuvi nebude umožněn.

Děkujeme vám za pochopení.

V pokladně zámku si můžete zakoupit nejrůznější suvenýry, upomínkové předměty, pamětní mince i turistické nálepky, vizitky a známky. Též je zde pro zájemce k dispozici připraveno pamětní razítko.